תג

יום שני, ספטמבר 25

Cyberweek

אחת לשנה מקיים המרכז לטכנולוגיות מידע ויישוב סכסוכים באוניברסיטת מסצ'וסטס באמהרסט (ארה"ב), כנס וירטואלי בן שבוע במסגרתו מתקיימים פורומים בנושא יישוב סכסוכים מקוון, מתפרסמים מאמרים וישנן הדגמות של הטכנולוגיות השונות בתחום זה. הכנס השנה, אשר נפתח היום ויימשך עד לסוף השבוע, נראה מרתק. יתקיימו מגוון ארועים, אשר תוכלו לקרוא עליהם בתוכנית של הכנס. אני רוצה להפציר גם באלה מכם שהתחום זר להם להשתתף (ההרשמה היא חינם). התחום הזה, אשר צמח לפני כ- 10 שנים וזכה לסקפטיות לא מועטה, הולך וצובר תאוצה. באי ביי מדברים על מליוני סכסוכים בשנה אשר נפתרים באמצעות הליכים פרטיים, אונליין. בתי משפט וגישור פנים-אל-פנים אינם אופציה במקרים כאלה. אבל בשנים האחרונות יותר ויותר נתפס השימוש של טכנולוגיה ביישוב סכסוכים כחורג אל מעבר לעולם הסכסוכים שצומחים אונליין (חילוקי דעות הקשורים לסחר אלקטרוני או לתכנים שפורסמו אונליין). כיום נעשה שימוש בטכנולוגיה לשיפור ההליך השיפוטי, להסדרת הסכמים בין בני זוג ואפילו לקידום הליכי שלום. כאשר מדובר על שילוב של טכנולוגיה ביישוב סכסוכים אופליין נהוג להדגיש את היתרונות הכמותיים שהיא מביאה איתה (הוזלת עלויות, משך הזמן הנדרש ליישוב סכסוך וכד'), אך מה שמעניין יותר, כך נדמה לי, הם היתרונות האיכותיים הגלומים בה (האפשרות לקיומה של תקשורת מסוג אחר, להעלאת רעיונות בצורה אפקטיבית יותר, הגעה להסכמים אופטימליים, בקרה על התערבות גורם שלישי אנושי או הטכנולוגיה וכד'). על נושאים אלה ואחרים תוכלו לקרוא ולהחליף דעות בסייברוויק. אני מקווה לשיח מעניין בנושאים אלה ואחרים כאן ובסייברוויק, ארנה

4 תגובות:

Anonymous אנונימי כתב/ה:

פייר.. אני מזה מאוכזבת....
________________

עיינתי באתר אינטרנט של הכנס
והתאכזבתי מאוד.

מצאתי שהכנס אשר עוסק בטכנולוגיות מתקדמות! מתנהל באמצעות טכנולוגיות ישנות.

התאכזבתי מייחוס המילים כנס-וירטואלי, לכנס שאינו כזה וששיא הטכנולוגיה הוירטואלית שהוא משתמש בה היא אתר אינטרנט פשוט, פורומים, והקלטות אודיו.

ציפיתי שכנס וירטואלי יהיה דומה יותר לטי.וי.בלוג, מאשר לפורום.

ציפיתי שאוכל לראות את הכנס הוירטואלי באמצעות האינטרנט, ממש לראות צילומי וידאו של ההרצאות המתקיימות באוניברסיטה.

ושלצד צילום הוידאו, הצופים הוירטואליים יוכלו לשוחח באמצעות תוכנת צ'אט. ואולי אפילו יזכו לשאול את המרצים שאלות באמצעות מסנג'ר, סקייפ, צ'אט, פורום, או כל טכנולוגיה וירטואלית זמינה וחינמית אחרת.

הרי זה כל כך פשוט, עד שנשאלת השאלה: מדוע לא לשדר כנס כל כך חשוב באמצעות האינטרנט? במיוחד כשעוד קוראים לזה כנס וירטואלי!

אוניברסיטת חיפה, לדוגמה, מרושת באינטרנט אלחוטי ולכן מחשב נישא ומצלמת רשת, מספיקים כדי לשדר לאינטרנט כל הרצאה או כנס
שנערכים באוניברסיטה, וכך לחשוף אליו עוד אנשים. כנס שכזה באמת יהיה ראוי בעיני לצמד המילים כנס וירטואלי.

בקיצור התאכזבתי, כי הטכנולוגיה הנ"ל זמינה וחינמית, וציפיתי לראות באינטרנט צילומי וידאו חיים של ההרצאות באוניברסיטה, כראוי לכנס וירטואלי אמיתי.

25/9/06 22:59  
Blogger Orna Rabinovich כתב/ה:

יתכן שהשימוש במלים "כנס וירטואלי" לא היה מדוייק. אין מדובר בכנס המתקיים במקום כלשהו ולא מועברות הרצאות. למעשה זהו מפגש אונליין של אנשים שונים המתעניינים בתחום (מן האקדמיה והפרקטיקה), המשמש במה להחלפת דעות והזדמנות להתעדכן בהתפתחויות בתחום. יתכן שראוי היה לעשות שימוש רב יותר בטכנולוגיות מתקדמות, אבל חשוב לציין שיתקיימו במסגרת סייברוויק גם מספר שיחות ועידה דרך סקייפ. מכל מקום, אני בטוחה שמי שיקרא את התכתובות בפורומים ימצא בהם עניין רב

26/9/06 15:06  
Anonymous אנונימי כתב/ה:

אכן מעניין ביותר
ואני לא חושבת שנושא הכנס הוא טכנולוגיות וורטואליות

27/9/06 19:26  
Anonymous אנונימי כתב/ה:

אם כולה מדובר במערכת פורומים, מה הקטע של להגביל את ה"כנס" לשבוע בלבד?

5/10/06 22:50  

הוסף רשומת תגובה

שימו לב! פרסום תגובה הינו על אחריות הכותב/ת בלבד. מערכת הבלוג אינה עורכת ו/או מבקרת את התכנים לפני פרסומם. אנא הפעילו ריסון עצמי והיזהרו מפני הוצאת לשון הרע או כל הפרת חוק אחרת.  

חזרה לעמוד הבית >>